The reality of linguistic exercises in Algerian school books
Main Article Content
Abstract
Every language teaching lesson consists of stations that should be considered because they are essentially pillars for the success of the educational process. The one who meditates on these stations clearly notices the importance of exercises and applications in the course of the lesson, as they are supposed to take the lion’s share of the time allocated to learning any educational material in general and skills in particular.
Article Details
How to Cite
Manser, Y. (2008). The reality of linguistic exercises in Algerian school books. AL-Lisaniyyat, 13(2), 140-151. https://doi.org/10.61850/allj.v13i2.335
Section
Articles
References
البوزيري،محمد، مكونات العملية التعليمية في الفكر التربوي الإسلامي، المغرب، دار الثقافة.
غريب، عبد الكريم، المنهل التربوي، ط1، المغرب: منشورات عالم التربية، يو2006
كتاب اللغة العربية للسنة الأولى متوسط، الجزائر، وزارة التربية الوطنية، 2007.
مجموعة من المؤلفين،تعليم من أجل التفكير، ترجمة صفاء يوسف الأعسر، مصر : دار قباء للنر و التوزيع، 1998
غريب، عبد الكريم، المنهل التربوي، ط1، المغرب: منشورات عالم التربية، يو2006
كتاب اللغة العربية للسنة الأولى متوسط، الجزائر، وزارة التربية الوطنية، 2007.
مجموعة من المؤلفين،تعليم من أجل التفكير، ترجمة صفاء يوسف الأعسر، مصر : دار قباء للنر و التوزيع، 1998