The reality of linguistic practice in Algerian schools (the third cycle as a model)
Main Article Content
Abstract
we traet in this paper the current statue of language practice in Algerian schools and the role it plays in the consolidation of learning outcomes. We begin to give a general idea of the exercises used in the acquisition/learning of language competence (the content of these exercises, their types and the amount of time devoted to them). We then move on to proposing the necessary conditions for effective practice as well as ways to improve both linguistic and communicative skills through grammatical and communicative activities.
Article Details
How to Cite
Ben Amar, F., Boudelaa, H., Aouchiche, K., & Mekki, S. (2005). The reality of linguistic practice in Algerian schools (the third cycle as a model). AL-Lisaniyyat, 10(2), 113-128. https://doi.org/10.61850/allj.v10i2.274
Section
Articles
References
الحاج صالح، عبد الرحمان، أثر اللسانيات في النهوض بمستوى مدرسي اللغة العربية، مجلة اللسانيات، الجزائر: معهد العلوم اللسانية و الصوتية، 1974، العدد 4.
المعهد التربوي الوطني، كتاب قواعد اللغة العربية للسنة السابعة أساسي، طبعة جديدة، الجزائر: 1995-1996
المعهد التربوي الوطني، كتاب قواعد اللغة العربية للسنة الثامنة أساسي،
1988-1989
لمعهد التربوي الوطني، كتاب قواعد اللغة العربية للسنة التاسعة أساسي،
المعهد التربوي الوطني، كتاب قواعد اللغة العربية للسنة السابعة أساسي، طبعة جديدة، الجزائر: 1995-1996
المعهد التربوي الوطني، كتاب قواعد اللغة العربية للسنة الثامنة أساسي،
1988-1989
لمعهد التربوي الوطني، كتاب قواعد اللغة العربية للسنة التاسعة أساسي،