The pedagogical and teaching practices of middel school teachers in Algeria -field study
Main Article Content
Abstract
Our research focuses on the teaching and pedagogic practices of teachers
in the middle school. A field study in some middle schools has allowed us
to see how the methodological and pedagogical choices made in the new
curricula are implemented by the teachers and to highlight the difficulties
faced by them in their teaching and evaluation practices.
Article Details
How to Cite
Aouchiche, K. (2019). The pedagogical and teaching practices of middel school teachers in Algeria -field study. AL-Lisaniyyat, 25(1), 9-40. https://doi.org/10.61850/allj.v25i1.86
Section
Articles
References
جحيدي، إدريس. 2007 . "الكفايات اللامتناهية التعليمية بن تقليدية التكوين وجاهزية البرامج، التدريس بالمقاربة بالكفاءات رهان جودة التعليم". مجلة علوم. التربية: العدد09
محسن كاظم الفتاوي، سهيلة. 2004 . تفريد التعليم في إعداد وتأهيل المعلم،)أنموذج القياس والتقويم التربوي(. ط. دار الشروق للنشر والتوزيع. سلسلة طرائق التدريس. الكتاب الثالث.
حاجي، فريد. 2005 . "التدريس والتقييم بالكفاءات". سلسلة موعدك التربوي:العدد19
De Singly, Francois. 2001. L'enquête et ses méthodes: le questionnaire. 2ème
édition. Nathan université. France.
محسن كاظم الفتاوي، سهيلة. 2004 . تفريد التعليم في إعداد وتأهيل المعلم،)أنموذج القياس والتقويم التربوي(. ط. دار الشروق للنشر والتوزيع. سلسلة طرائق التدريس. الكتاب الثالث.
حاجي، فريد. 2005 . "التدريس والتقييم بالكفاءات". سلسلة موعدك التربوي:العدد19
De Singly, Francois. 2001. L'enquête et ses méthodes: le questionnaire. 2ème
édition. Nathan université. France.