Patterns of speech disorders among a sample of moderately deaf children wearing hearing aids - a physical audio study
Main Article Content
Abstract
The neo-khalilian theory is a new reading of the works of the first Arab grammarians . We try through this paper to prove the efficiency of the neo-khalilian theory and exploit it in the field of
teaching Arabic procedural and scientific way.
For this , we start by presenting briefly the neo-khalilian theory, being the main source from which we have extraxted the methodological tools and the principals put forward by the first Arab grammarians for the description of Arabic many centuries ago. Thern new khalilien model of analysis. Finally we end our paper by the possibility to propose a model of the grammar lesson to exploit these concepts.
Article Details
How to Cite
Boudelaa, H. (2016). Patterns of speech disorders among a sample of moderately deaf children wearing hearing aids - a physical audio study. AL-Lisaniyyat, 22(1), 117-150. https://doi.org/10.61850/allj.v22i1.348
Section
Articles
References
ابــن جنــي عثـمـان، الخصائــص، تحقيــق محمــد عــي النجــار، بـيـروت، دار الهــدى
للطباعة
ّ - عبـد الرحمـن الحـاج صالـح، "منطـق النحـو العـربي والعـلاج الحاسـوبي لللغات، مقال ألقي في ملتقى تطور اللسانيات في العالم العربي، الرباط 1987
ــــ، "المدرســة الخليليــة الحديثــة والدراســات اللسانيةالحالية في الوطن العربي.، بحث ' ألقي في ملتقى تطور اللسانيات في العالم العربي الذي نظمته اليونسكو في ، الرباط1978
ــــ، "أثـر اللسانيات في النهوض بمستوى مدرسي اللغة العربية،
الجزائــر: ،1974-1973 العــدد .4
ّغــة العربيــة يف التعليــم مــا قبــل
ــــ، "الأســس العلميــة واللغوية لبناء مناهج اللغة العربية مجلة اللسانيات ،الجزائر :1973-1974،العدد 4
الجامعـي"، املجلـة العربيـة للّتبيـة، املنظمـة العربيـة للرتبيـة والثقافـة والعلـوم، تونـس:،1985 مطبعــة المنظمة
- سـيبويه )أبـو بـر عثـان بـن قنـر 180 هــ(، الكتـاب، طبعـة بـوالق، ج،2-1 بـروت:
1316هـ،.
- Hadj Salah, A., Linguistique Arabe et Linguistique générale: Essai de
méthodologie et d’épistémologie du'ilm al- Arabiyya, thèse d’état, Paris Sorbonne: 1979, Tome 1 et 2.
للطباعة
ّ - عبـد الرحمـن الحـاج صالـح، "منطـق النحـو العـربي والعـلاج الحاسـوبي لللغات، مقال ألقي في ملتقى تطور اللسانيات في العالم العربي، الرباط 1987
ــــ، "المدرســة الخليليــة الحديثــة والدراســات اللسانيةالحالية في الوطن العربي.، بحث ' ألقي في ملتقى تطور اللسانيات في العالم العربي الذي نظمته اليونسكو في ، الرباط1978
ــــ، "أثـر اللسانيات في النهوض بمستوى مدرسي اللغة العربية،
الجزائــر: ،1974-1973 العــدد .4
ّغــة العربيــة يف التعليــم مــا قبــل
ــــ، "الأســس العلميــة واللغوية لبناء مناهج اللغة العربية مجلة اللسانيات ،الجزائر :1973-1974،العدد 4
الجامعـي"، املجلـة العربيـة للّتبيـة، املنظمـة العربيـة للرتبيـة والثقافـة والعلـوم، تونـس:،1985 مطبعــة المنظمة
- سـيبويه )أبـو بـر عثـان بـن قنـر 180 هــ(، الكتـاب، طبعـة بـوالق، ج،2-1 بـروت:
1316هـ،.
- Hadj Salah, A., Linguistique Arabe et Linguistique générale: Essai de
méthodologie et d’épistémologie du'ilm al- Arabiyya, thèse d’état, Paris Sorbonne: 1979, Tome 1 et 2.